Carti de vizita

Istoric

La inceput, cartile de vizita au avut cu totul alte semnificatii si functii fata de cele de azi. Erau folosite de casa nobiliara sau de cea regala pentru a le asigura intrarea in palat a unor persoane alese precum oameni de stiinta, pictori sau muzicieni, scriitori, ofiteri de rang inalt, mai rar fiind politicieni.

Odata cu progresul stiintific, al dezvoltarii industriale, a cailor de comunicatie si comertului din societatile capitaliste, cartea de vizita a capatat alte semnificatii. Proprietarii de fabrici, functionari din sistemul bancar privat sau de stat, politicieni (de obicei oameni bogati), medici sau avocati de renume ofereau cartea lor de vizita din cu totul alte ratiuni.

La primirea unui astfel de cartonas cu adresa si demnitatii personalitatii respective constituie un motiv de incantare si onoare. In prezent oricine poate sa isi realizeze propria lui carte de vizita fie ca sunt mici functionari sau afaceristi marunti, dornici sa se faca remarcati si luati in seama.

Cu trecerea timpului nevoia de comunicare a crescut considerabil si cartea de vizita a luat o si mai mare utilitate practica, mai putin a ne afisa „demnitatile“, cat si cu rapiditatea cu care poti oferi o adresa, fie ea si pe internet, fara a mai recurge la pix si hartie.

In relatiile noastre de business si nu numai, cartea de vizita este un accesoriu aproape obligatoriu deoarece ne reprezinta si ne defineste. Se incadreaza in arsenalul primei impresii pe langa tinuta, mimica, gestica, ton si timbru al vocii, atitudine si comportament, in general.

Rolul acestuia este de a „vinde“ imaginea noastra, brand-ul personal sau al firmei pe care o prezentam sau o reprezentam. Cartea de vizita este un instrument al comunicarii. Ne pozitioneaza intr-un anumit spatiu, ne defineste statutul si rolurile pe care le indeplinim in societate, oferind astfel indirect, informatii privind educatia, pregatirea personala, experienta, statutul socio-economic, gradul de asumare a responsabilitatilor.

Cartea de vizita este acea bucata de carton care te reprezinta in fata clientilor, partenerilor sau colaboratorilor, actuali sau mai ales viitori. Din acest motiv look-ul acesteia este foarte important, la fel de important ca informatiile pe care aceasta le contine.

  • In pret sunt incluse 2 modele de carti de vizita din care se va alege 1 varianta.